Idag hade vi så besök av sonens kusin, och jag bad henne om lite hjälp. Jag ville prova tröjan på henne för att se om den var stor i halsen på henne också, för att få koll på om det var modellen som var kass, eller bara tröjan som var stor. Det visade sig att tröjan var stor. Rätt storlek var nog 104, snarare än 92/98. Tröjan passade kusinen, visst den var fortfarande lite öppen i halsen, men det berodde på min tabbe med dragkedjan som kom för långt ner. Hur som helst, tröjan fick åka med kusinen hem. Kanske är ärmarna lite lite korta, jag erbjöd mig att sy på muddar, men vi kom fram till att det är bättre att hon har den som den är nu, och om ärmarna skulle bli för korta innan tröjan blir för liten så fixar jag muddar då.
Så nu får jag sy en ny till sonen, men det känns faktiskt mycket roligare att göra det nu när jag inte har någon liggandes här hemma redan.
1 kommentar:
orange och turkos är himla snyggt! hittade till din fina blogg tack vare din kommentar hos mej
Skicka en kommentar