Kunde dock inte komma på vad jag skulle ha för färg på kantningen i halsen. Men efter att jag helt plötsligt bestämt mig för att sy en turkos täcksöm ovanpå sömmen i framstycket så föll det sig ganska naturligt att det blev turkos halslinning. Turkos täcksömmar blev det även över samtliga raglansömmar. Och eftersom jag saknar maskin för att sy "riktiga" täcksömmar använde jag mig av en av sömmarna på min vanliga maskin, men det blev rätt bra det med tycker jag.
I slutänden blev jag rätt nöjd med tröjan faktiskt, det blev nog faktiskt bättre än jag tänkt mig. Minus dock för att muddväven i halsringningen är åtdragen aningens för hårt, så jerseyn drar sig lite i halsen. Men å andra sidan så vet jag av erfarenhet att det inte syns när sonen väl har på sig den, så det tänker jag inte gå och gräma mig över.
Material: Grönt och gult fordonstyg (jersey) från JNY-design, turkos muddväv från Skroten.
Mönster: Ottobre 4/2011 (modell 25).
Storlek: 104.