Igår blev ytterligare en t-shirt ihopsatt, en i gul jersey med gröna kantband. För att göra lite mer än "bara" en t-shirt den här gången gjorde jag två applikationer. Eller jag vet inte om jag kan säga att jag gjorde applikationerna, det enda jag gjorde var att klippa ut två bitar ur djungeltyget och sy på dem på bakstycke och en av ärmarna. Så det är ju inte applikationer i den bemärkelsen som andra gör applikationer. Jag använde Theas guide för hur man syr fast applikationer, och jag gillar resultatet. Möjligtvis kan jag känna mig lite elak som satte elefanten på baksidan av tröjan, nu ser ju inte sonen den så bra. Men men, han får väl hålla tillgodo med att titta på apan på ärmen.Material: Saffransgul jersey från mjukatyger.se, djungel- och grön jersey från JNY-design. Totally stable och Vliesofix från Bibbi.
Mönster: Ottobre 4/2004 (modell 35).
Storlek: 86.
Minus: Kanske att jag valde att sätta elefanten bak, men jag är inte säker på om det är ett minus eller inte.