Jag gjorde helt enkelt som makrill och tog vit interlock till baksida. Inte så isolerande för väta kanske, men inte heller särskilt varmt så här mitt i sommaren. Sen lite blandade tyger till framsidor. Det blev sex stycken den här omgången. Blir säkert några till vad det lider.Mönster: Ritat på egen hand, med inspiration lite varstansifrån.
Kuriosa 1: Bilden är tagen ute vid halv tio snåret (på kvällen alltså) - oj vad mycket lättare det är att vara bloggare på sommaren än på vintern.
Kuriosa 2: Det här plagget är faktiskt anledningen att jag upptäckte sybloggsvärlden över huvud taget. En kollega på jobbet sydde någon sån här när hennes son var bebis (för 3,5 år sedan), och hon hade då fått inspirationen från en syblogg och mailade mig adressen till den för att visa hur fina saker folk satt hemma och sydde. Om jag inte missminner mig så var det Gecko hon hade letat upp då.
Och en fråga - av det mer grundläggande slaget - hur fäster ni era overlocktrådar ni som syr på overlock? Jag har aldrig riktigt fattat hur man gör det. Nu har jag sytt fast varje trådände för hand, men det känns inte som att det är rätt. Så hur gör ni? Hur gör man?
