
Jag är självklart med och tävlar om en meps hos Stora lilla j. Man kan ju alltid hoppas att man vinner liksom.



Det är tre dragkedjor i den, en mitt fram och två nedtill, så att man kan vika bort hela framstycket när man exempelvis kommer in i affärer eller så. Tycker ofta man ser små i sina vagnar inne i affärer helt påbylsade och i en åkpåse, det måste ju bli hur varmt som helst för dom små liven.
Materialet i åkpåsen är bävernylon och något annat tjockare och mer vattenavvisande tyg ytterst, sen ett lager av IKEAs tunnaste täcke och innerst ett lager fleece. Anledningen att jag valde bävernylon ytterst var att jag ville ha något som var hyfsat vind- och vattentätt. Känns skönt att slippa slänga på regnskyddet på vagnen bara för att det småregnar lite.
Åkpåsen är inte testad i sin rätta miljö än, men den är testad när sonen skulle sova ute på balkongen i babysittern, och då funkade den alldeles ypperligt, han var alldeles lagom varm och go när han vaknade. Här har han i och för sig en extra filt i påsen också, men det beror mest på att han inte har några ytterkläder på sig, förutom mössa då. På den här bilden ser man färgerna mycket bättre.
Material: Skogsgrön bävernylon, rutigt tyg som liknande bävernylon, mörkblå fleece allt från Skroten. Tunt täcke från IKEA.
Trädet på tröjan tryckte jag för ett tag sedan när jag skulle testa en screentrycksram. Väldigt enkelt gjort. Men när jag skulle provsy en body tänkte jag att då kan jag ju lika gärna använda det.
Jag har fått en award minsann. Tackar! Kriterierna för awarden är visst:
Material: Lila velour och turkos muddväv. Båda från Myrins textil.
Fläcken på haklappen är dreggel som kom dit när jag provade den på sonen. Han är som ett ständigt strilande vattenfall just nu.
Mönster: Randig lekdress med isydd ärm från boken Sy och sticka dockkläder av Gunnars. Storlek 44 cm.
Mönster: Åkpåse från boken Sy och sticka dockkläder av Gunnars. Storlek 44 cm. Lite modifierat, förlängt nedtill för att få lite mer rum (lättare att klä på), därmed blev dragkedjan lite för kort, så det fick bli en knapp upptill (men desto mer saker att öva på - dragkedja, knapp och knyta).
Utveckling av mönstret som användes till de grå smala byxorna. Nu lite mer vidd upptill och mycket mer vidd nedtill. Resår uppe och nere. Jag gillar dom!