Material: Turkos stjärnjersey från JNY, stora prickar på marinblå botten - jersey från Skroten och den vita jerseyn kommer från Znok.
Storlek: 104.

Från början var jag lite skeptisk till farmertyget från JNY-design, men så tänkte jag att sonen älskar ju verkligen djur och han skulle nog tycka om en tröja i det tyget. Och jag gillar det faktiskt mer och mer.
Den här applikationen blev lite bubblig. Tror att det beror på att jag inte fick Totaly Stable-grejen att fästa ordenligt. Vet inte varför det blev så. Men till nästa applikation vet jag i alla fall att jag inte får ta den lata vägen och strunta i att den inte fäster överallt.
Så här ser den gula t-shirten ut när den sitter på. Idag hade sonen en body under, så den verkar funka som både över- och undertröja. Är väldigt nöjd med passform och storlek, annat är det med den t-shirt jag syr nu, där jag har vanlig mudd till kantband, det blir inte så bra. Men mer om det när den t-shirten är bloggklar.
Igår blev ytterligare en t-shirt ihopsatt, en i gul jersey med gröna kantband. För att göra lite mer än "bara" en t-shirt den här gången gjorde jag två applikationer. Eller jag vet inte om jag kan säga att jag gjorde applikationerna, det enda jag gjorde var att klippa ut två bitar ur djungeltyget och sy på dem på bakstycke och en av ärmarna. Så det är ju inte applikationer i den bemärkelsen som andra gör applikationer. Jag använde Theas guide för hur man syr fast applikationer, och jag gillar resultatet. Möjligtvis kan jag känna mig lite elak som satte elefanten på baksidan av tröjan, nu ser ju inte sonen den så bra. Men men, han får väl hålla tillgodo med att titta på apan på ärmen.