söndag 13 maj 2012

Kortärmat till sonen

Efter att jag sytt den kortärmade robottröjan till sonen och blivit väldigt nöjd med hur den satt, klippte jag raskt ut två tröjor till till honom. Det är lite T-shirt-brist i hans låda så lika bra att fortsätta medan mönstret passade och sytiden fanns tillgänglig. Jag valde att göra även dessa två rätt enkla och stilrena, vita kantband på bägge, tror att de kommer bli riktigt fina på i sommar.


Material: Turkos stjärnjersey från JNY, stora prickar på marinblå botten - jersey från Skroten och den vita jerseyn kommer från Znok.
Mönster: Ottobre 4/2011 (modell 25), fast jag har korta ärmar istället för långa.

Storlek: 104. 

Inga kommentarer: