Två stuvbitar och en dragkedja blev en fleecetröja. Hade en ganska klar bild av hur jag ville att den skulle se ut när jag började. Problemet var bara att jag inte hade något mönster. Började plöja igenom mina mönsterböcker mina Ottobretidningar i jakt på någon som skulle kunna funka. Hittade ett mönster på en munkjacka i en Ottobretidning, problemet var bara att det började på storlek 11o och sonen drar bara storlek 92. Jämförde lite med en köpt fleecetröja i storlek 92 och 110 verkade ändå inte vara jättestor, så jag bestämde mig för att använda det mönstret. Kortade av axlarna lite, rundande till kragen och klippte sedan till delarna utan sömsmån.

Nu när den är färdig är den lite stor, men bättre det än att den är för liten. Barn växer tack och lov oftare än de krymper.
Blev lite missnöjd med halsen, dragkedjan slutar en centimeter för långt ner. Detta trots att jag försökte passa in den så att den skulle sluta precis i gränsen mellan framstycket och kragen. Började klippa bort överflödigt tyg från kantbandet samtidigt som jag funderade på om jag skulle orka sprätta för att höja upp dragkedjan, insåg samtidigt att det är svårt att sy kantband om man inte har lite överflöd, så jag gav upp tanken på sprättning och accepterade att den är lite öppen i halsen.
Material: Turkos microfleece och orange muddväv från
Skroten i Kinna.
Mönster: Ottobre 6/2007, modell 24. Men jag har förändrat och förenklat en del. Halvlång dragkedja istället för hellång, kantband istället för muddar, längre krage och inga fickor.
Storlek: 92/98.