Klockan var tio över tio igår och jag skulle egentligen gå och lägga mig, fick syn på djungeltyget och tänkte - nej men en mössa kanske... Och så blev det. Sonen är elefantfrälst och jag ville därför ha elefanten i centrum.Den drar sig lite i sömmen, men jag tror att det beror på att jag var lite snål med sömsmånen. Ska ta med mig det till nästa mössa.
Bilderna är tagna med mobiltelefonen precis innan vi gick ut genom dörren till förskolan i morse.
Material: Djungeljersey från JNY-design.
Mönster: KokaLal:s görbra mössinstruktion.
1 kommentar:
Hej!
Jag påbörjade att sy babykläder när jag gick i nian, men hann aldrig bli klar. Skulle väldigt gärna vilja börja sy nya. Jag tänkte mest fråga dig om du har/vet några bra mönster till babykläder med enkla beskrivningar? Jag skulle bli överlycklig om jag fick hjälp med detta. Skulle vara en perfekt sysselsättning, speciellt med gravida i släkten att överraska!
Om någon snäll själ har något mönster att skicka över mail, så vore det underbart snällt!
Lina-sand@hotmail.com
/Lina.
Skicka en kommentar