lördag 17 juli 2010

Gröna elefanter och röda husvagnar


Här är två tröjor som syddes färdigt innan sommar och semester, men som aldrig fastnade på bild innan de användes. Istället blev det ett foto efter första tvätten.


Material: Vit jersey med gröna elefanter från Stoff & stil, brun jersey från Skroten. Vit jersey med röda husvagnar och från JNY-design, blå jersey från Skroten.

Mönster: Ottobre 4/2004 (modell 35).

Storlek: 92.

fredag 16 juli 2010

T-shirt i gult fordonstyg (igen)

Minns ni den här t-shirten jag sydde - den där halslinningen blev för tight för den kille som skulle ha tröjan? Jag skrev i inlägget att jag funderade på hur jag skulle göra, eftersom jag var så less på att sprätta. Både Nilla och Helena som kommenterade mitt inlägg föreslog att jag skulle klippa bort kantbandet och sy dit en muddkant istället. Jag var lite nervös inför detta förslag eftersom jag aldrig tidigare har sytt en muddkant. Men det är ju faktiskt ingen anledning att inte göra det. Alltså gjorde jag som de föreslog, och jösses vad nöjd jag blev. Snabbt gick det, och snyggt blev det. Tack för att ni kommenterade och kom med förslag!

Som synes kommer tröjan på över huvudet nu också på fina Oliver! Det känns bra.