Visar inlägg med etikett Linne. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Linne. Visa alla inlägg

onsdag 21 mars 2012

Imse vimse spindel-linne

Jag har sytt tre linnen hittills, men inget av de tidigare två verkar ha fastnat i bloggen vad det verkar som. Nåväl - här är det tredje i alla fall. Och det är också det som jag blivit mest nöjd med hittills. Det sitter väldigt bra på sonen, kantbanden blev väldigt bra och det mesta bara flöt på när jag sydde. Linne är smidigt för man kan ha det under en tröja på vintern för lite extra värme eller så kan man ha det när man går på minijympis på lördagar.


Och så här ser det ut på:

Här ser man också byxorna som jag sydde för över ett år sedan - de funkar fortfarande, men frågan är hur länge till.

Jag såg förresten att Skapat av mig också hade sytt linnen. Hon hade dessutom fått till en rolig tvist på sina med olika tyg på fram och bakstycket. Väldigt läckert.

Material: Imse vimse spindel-jersey från Liandlo, grön jersey från Skroten.

Mönster: Eget (med mått utifrån ett köpelinne).

Storlek: 98