Jag har sytt tre linnen hittills, men inget av de tidigare två verkar ha fastnat i bloggen vad det verkar som. Nåväl - här är det tredje i alla fall. Och det är också det som jag blivit mest nöjd med hittills. Det sitter väldigt bra på sonen, kantbanden blev väldigt bra och det mesta bara flöt på när jag sydde. Linne är smidigt för man kan ha det under en tröja på vintern för lite extra värme eller så kan man ha det när man går på minijympis på lördagar.

Och så här ser det ut på:

Här ser man också byxorna som
jag sydde för över ett år sedan - de funkar fortfarande, men frågan är hur länge till.
Jag såg förresten att
Skapat av mig också hade
sytt linnen. Hon hade dessutom fått till en rolig tvist på sina med olika tyg på fram och bakstycket. Väldigt läckert.
Material: Imse vimse spindel-jersey från
Liandlo, grön jersey från
Skroten.
Mönster: Eget (med mått utifrån ett köpelinne).
Storlek: 98