tisdag 13 december 2011

Nedtonad klänning

Imorgon ska vi på begravning, hela familjen. Det är makens mormor som begravs, ett långt liv som tagit slut. Riktigt tråkigt, men ändå precis som det ska vara - en människa som fått leva ett rikt liv upp till en hög ålder.

I dotterns garderob fanns inget riktigt passande att ha på sig. Det är en tämligen färgglad garderob hon har, och även om jag inte tycker att barn behöver/ska vara svartklädda på en begravning, så kanske det inte heller behöver vara de allra starkaste färgerna och färgkombinationerna. Därför kom denna klänning till, en klänning som fortfarande är relativt färgglad, men som har en dov bakgrund. Tillsammans med en brun kofta och ett par vita strumpbyxor tror jag den kommer göra sig bra imorgon.


Material: Ugglemönstrad babycord från Skroten.

Mönster: New Look 6578, här finns en del tidigare alster från samma mönster.

Storlek: 1 (82 cm). Jag var dock tvungen att sy in klänningen en del, den visade sig vara lite väl stor när dottern provade den.