måndag 19 september 2011

3 x mössa

Äntligen lite sytid! Eller ja, äntligen har jag tagit mig tid att ta fram symaskinen och sy lite. För jag har insett det att det handlar om prioritering. Jag kommer aldrig hinna allt det där jag tänker att jag ska ha gjort innan symaskinen får komma fram (dammsuga, stryka, tvätta fönster och allt annat roligt som måste göras titt som tätt).

Det som fick mig att ta mig tiden var att vi skulle på kalas, och ville ge bort en mössa i present. Och så behövde lillskruttan här hemma en mössa också. Så det blev två klövermössor. Hade egentligen bara tänkt göra två mössor, men så kom sonen förbi och undrade vad jag gjorde. Jag svarade att jag sydde mössor till lillasyster och kusinen. Jaha, jag vill i alla fall ha en i Imse Vimse Spindel, förklarade han då. Och såklart var jag tvungen att slänga ihop en till honom då också.
Material: Lila klöver och Imse Vimse Spindel från Liandlo.

Mönster: KokaLal:s suveräna mössinstruktion.