Äntligen är det andra paret överdragsbyxor klara! Jag lovade en kollega att sy ett par byxor till hennes son. Och jag fick klippt till dem ganska snart efter att jag avgav löftet, men sen har de blivit liggande. Det är så mycket annat hela tiden, jag förstår inte vart tiden tar vägen.
Hur som helst, här är dom:

Nu återstår nervös väntan tills kollegan provat byxorna på sonen sin. Kommer de passa?!
Material: Blå och gräsgrön bävernylon.
Mönster: Ursprungsmönstret är Skogshuggarbyxan i boken
Sy till småbarnen av Anita Gunnars. Men jag har förändrat och förenklat en del. Resår uppe och nere, bort med fickorna.
Storlek: 86/92
Positivt: Att de äntligen är ihopsydda så jag slipper skämmas.
Negativt: Att jag inte vet om de passar, och att jag glömde att sätta på resår under fötterna för att hålla byxbenen på plats.