Visar inlägg med etikett Vuxenplagg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vuxenplagg. Visa alla inlägg

fredag 7 november 2008

Kjolar till mig!

För någon månad sen bad en vän mig om hjälp med att fålla en kjol som hon klippt av. Visst, inga problem sa jag och blev lite smått förälskad i kjolen undertiden jag höll på att sy. Men så kom jag på att det var ju faktiskt inte någon jättekomplicerad modell så jag gjorde slag i saken och gjorde ett mönster. Först sydde jag en variant i svart jeansaktigt tyg, och den har jag använt massor. Det var innan jag fick mina namnband, så istället broderade jag dit namnet lite snabbt baktill vid ena fickan.

Så för någon vecka sedan kom jag på att jag ville ha en brun kjol också. Brun manchester blev valet. Nu hoppas jag bara att jag kommer trivas lika bra i den bruna som i den svarta.
(Fast nu är det ju inte några söndagskjolar, mer vilken-dag-som-helst-kjolar, men vad gör man inte för en bra bildtext...)