fredag 31 oktober 2008

Kusiner i likadana klänningar


Jag hade tänkt sy en klänning till sonens tvååriga kusin A. När hennes mamma fick se klänningen som då var nästan klar undrade hon om jag inte kunde sy en till. A:s kusin L, också hon två år, skulle nog bli jätteglad om hon också fick en klänning. Självklart sa jag och sydde två likadana kusinklänningar. Etiketten min hamnade inne i klänningen, eftersom det inte kändes helt rätt att ha en röd etikett på klänningen, och rött är den enda färg jag har hittills.

Mönster: New Look 6578, storlek 3 (96 cm).

Tyg: Grön manchester med broderade blommor, inköpt på Skroten i Kinna för nåt år sedan.

torsdag 30 oktober 2008

Dreggel dreggel


Sonen dregglar minst sju liter om dan nu för tiden känns det som. Alltså behövs det en del dreggellappar, eller dreggelbandanas. I dagsläget gör vi åt minst tre om dagen.

Material: Undersidan är i fleece, översidorna är gjorda av gamla avlagda T-shirts. Förutom de två grön/lila som är ny trikå från Panduro.

Mönster: Tacksamt lånat från L.A. Woman.

onsdag 22 oktober 2008

Under uppbyggnad

Jag har skapat mig en liten syblogg minsann. Här tänker jag blogga om saker jag syr. Som bloggnamnet visar på så kommer det mest att handla om kläder. Och mest barnkläder. Vi får se vad det blir av det.