fredag 31 oktober 2008

Kusiner i likadana klänningar


Jag hade tänkt sy en klänning till sonens tvååriga kusin A. När hennes mamma fick se klänningen som då var nästan klar undrade hon om jag inte kunde sy en till. A:s kusin L, också hon två år, skulle nog bli jätteglad om hon också fick en klänning. Självklart sa jag och sydde två likadana kusinklänningar. Etiketten min hamnade inne i klänningen, eftersom det inte kändes helt rätt att ha en röd etikett på klänningen, och rött är den enda färg jag har hittills.

Mönster: New Look 6578, storlek 3 (96 cm).

Tyg: Grön manchester med broderade blommor, inköpt på Skroten i Kinna för nåt år sedan.

2 kommentarer:

jejja79 sa...

hittade hit från solig och lämnar ett litet avtryck. Ska bli kul att se vad som kommer upp på bloggen framöver.... =)

Katharina sa...

Roligt att du hittat hit! Och jag är typ lika spänd som du på att se vad som kommer att visas här... =)