Det har blivit en pyjamas till. Egentligen var det inte riktigt meningen, men så var jag på
Skroten och hittade en väldigt mjuk och ganska tjock interlock på reabordet. Den är ganska "lös" och utan styrsel så det kändes inte som om det vore en bra idé att sy en tröja i det materialet. Men jag kunde inte komma ifrån att det kostade 39 kr metern, så då fick det bli en pyjamas. Och när pyjamasen väl är färdig känns den jättemysig, nästan så att jag skulle vilja ha en själv (kanske inte i den här modellen dock).

Den här pyjamasen är lite bredare än
den förra jag sydde, och istället för att ha knäppning hela vägen har jag denna gång valt att sätta knäppningen i grenen. Den är ganska stor, för att inte säga väldigt stor, på sonen just nu. Han premiärsover den just nu faktiskt, och när jag satte på honom den tidigare ikväll såg det ut lite som om han hade såna där haremsbyxor på sig. Grenen hänger strax nedan för knäna och byxbenen är hopkorvade. Han kommer kunna ha den här pyjamasen länge, så mycket kan jag säga. Frågan är bara vad han kommer tycka om att ha en hel pyjamas när han närmar sig tre. Just nu tycker i alla fall jag det är jättebra med hel pyjamas på honom eftersom han vägrar ha täcke på sig. Med helpyjamas vet man i alla fall att det inte glipar någonstans i hans kläder.
Material: Blå-vitrandig interlock från
Skroten, orange mudd och limegrön interlock från
Mjuka tyger.
Mönster: Samma som här, men med mycket mer vidd.
Storlek: lappen som sitter i säger 92, men man kan säkert ha pyjamasen om man är strax över 1 meter också.