Den här pyjamasen är lite bredare än den förra jag sydde, och istället för att ha knäppning hela vägen har jag denna gång valt att sätta knäppningen i grenen. Den är ganska stor, för att inte säga väldigt stor, på sonen just nu. Han premiärsover den just nu faktiskt, och när jag satte på honom den tidigare ikväll såg det ut lite som om han hade såna där haremsbyxor på sig. Grenen hänger strax nedan för knäna och byxbenen är hopkorvade. Han kommer kunna ha den här pyjamasen länge, så mycket kan jag säga. Frågan är bara vad han kommer tycka om att ha en hel pyjamas när han närmar sig tre. Just nu tycker i alla fall jag det är jättebra med hel pyjamas på honom eftersom han vägrar ha täcke på sig. Med helpyjamas vet man i alla fall att det inte glipar någonstans i hans kläder.Material: Blå-vitrandig interlock från Skroten, orange mudd och limegrön interlock från Mjuka tyger.
Mönster: Samma som här, men med mycket mer vidd.
Storlek: lappen som sitter i säger 92, men man kan säkert ha pyjamasen om man är strax över 1 meter också.
3 kommentarer:
Helhärlig!!!!!! Jag vill också till Skroten nån gång i mitt liv!!! Tänk vad kul det hade varit om man kunde åka dit tillsammans nån gång :-)
Väldigt härlig ser den ut! Men exakt vad menas med interlock -tyg? trodde det mer var en söm? undrar en som inte är så bra på att sy...
Gillar haremsbyxor så din fina pyjamas är nog i min smak.
Skicka en kommentar