Materialet är någon sorts stretchig twill som jag hittade i en stuvlåda på Skroten. Tanken är att de ska funka som typ jeans när det såpass varmt att man inte behöver ha överdragsbyxor på längre. Mönstret är faktiskt samma som för de överdragsbyxor jag sytt tidigare, med den ändringen att de är tillklippta utan sömsmån. Men jag hade nog kunnat ta bort ytterligare någon centimeter på bredden, de hade kunnat vara lite smalare och därmed fått lite bättre passform.Material: Orange twill(?) från Skroten i Kinna.
Mönster: Ursprungsmönstret är Skogshuggarbyxan i boken Sy till småbarnen av Anita Gunnars. Men jag har förändrat och förenklat en del. Resår uppe och nere, bort med fickorna.
Storlek: 86/92
1 kommentar:
Tack för tipset om överdragsbyxor! Jag lånade boken på bibblan igår och har klippt till ett par hemma. Får se om de blir lika bra som dina. Är de små eller stora i storleken? Jag ska göra ett par till Anton och tog 74/80 (han är ganska stor).
Skicka en kommentar