Från början var jag lite skeptisk till farmertyget från JNY-design, men så tänkte jag att sonen älskar ju verkligen djur och han skulle nog tycka om en tröja i det tyget. Och jag gillar det faktiskt mer och mer.Båda tröjorna fick en lite diskret brun halslinning - nån måtta får det vara på min färghysteri kom jag fram till.
Material: Gult apor&lejon-tyg (jersey) samt turkos farmertyg, båda från JNY-design, bryn jersey med lycra från Skroten.
Mönster: Ottobre 4/2004 (modell 35).
Storlek: 92.
Kom ihåg: Det är snyggare att ha sömmen i nederkant 2 cm in stället för 1,5 cm. Notering enbart för mig själv. =)
2 kommentarer:
Snygga t-shirtar! Borde också sätta igång med att producera tröjor till sonens vårdgarderob.
Håller med om att det är snyggar att ha lite bredare fåll. Jag brukar sy den på 2.5 cm i nederdelen på tröjor.
Gillar tröjorna!! Och säger som Nilla, jag gör också fållen 2,5 cm bred.
Vad gäller din fråga om storlek i Meedom så är det riktigt att jag minskar en storlek på bredden. Då brukar det blir bra tycker jag. Brukar även tajta till halsringningen då jag tycker att den kan vara stor även med minsta halsringningen.
Skicka en kommentar