söndag 9 maj 2010

Röd fordonströja

Brist på tröjor i sonens garderob har resulterat i lite sömnad för min del. Under gårdagen var sonens farbror här och sysselsatte sonen i ett par timmar - så då fick jag sytt en hel del - helt underbart bra.

Först ut var en långärmad tröja i JNY-designs röda fordonstyg. Funderade ett tag över vad jag skulle ha för färg på kantbandet i halsen och bestämde mig för gul. Min beslutsamhet blev än större när jag såg inlägget med den här läcka bilden hos Älsklingsfrö. Så härlig kombination.


Material: Rött fordonstyg (jersey) från JNY-design, saffransgul jersey med lycra från mjukatyger.se.

Mönster: Ottobre 4/2004 (modell 35).

Storlek: 92.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Snygg!! Har inte tidigare sett något sytt i fordonen från JNY. Själv har jag beställt grå fordon - tråkigt kanske, men kan varieras med kantband i oändlighet.

Lena sa...

Den var fin! den skulle Oliver älska. Igår tvingades jag titta på jag vet inte hur många youtube-filmer med traktorer som racade eller grävskopor som grävde gigantiska gropar :)

Nilla sa...

Jättefin! Härliga färger också!

TRI o MAR sa...

Jättefin tröja!! Känns som att jag måste ha lite av dessa fordon också. Har försökt intala mig själv att det är onödigt, men det är svårt....