I påskas deklararerade sonen att nu skulle han inte ha blöja mer. Nu var det dags för kalsonger. Jättebra tyckte vi här hemma, och började använda de kalsonger vi tidigare köpt hem för detta tillfälle. Och sonen har varit jätteduktig. Visst händer det olyckor emellanåt, men det är ju sånt man får räkna med. För någon vecka sedan förklarade han dock att han ville bara ha stora kalsonger, alltså kalsonger i boxermodell. Vi hade några såna, men inte så många. Men så vet jag att flera sybloggare sytt kalsonger innan, och skrivit om hur roligt det är. Så vi gick och valde tyg jag och sonen, och sen började vi klippa och kombinera, och när det var dags att sy så var han med och tryckte på pedalen. Så tillsammans har vi nu åstadkommit åtta par stora kalsonger. Och jag är redo att falla in i kören som hyllar det här med att sy underkläder. Det är ju görkul! Massor av småbitar man kan göra åt med, och det går att kombinera hej vilt.
På bilden nedan saknas ett par av de jag sytt, antar att de ligger i tvätten eller nåt.
Mönster: Ottobre 4/2004.
Storlek: 92.
Och så här ser de ut på:
4 kommentarer:
Du är flitig och duktig! ;)
Åååååååh, så himla fina!! Älskar de med flodhästarna på!
Får jag fråga vad du använder för resår i midjan?
Tack! =)
makrill: Jag har vanlig 1 centimetersresår i. Men det skulle kanske vara bättre med 1,5...
Men vad snygga! vore kul att få användning av alla kalsonger i byrålådan men de ligger där än... :)
Skicka en kommentar