Den där kvällen jag struntade i alla måsten blev även den här tröjan till. Jag hade lite problem med att välja färg på kantbanden. Till att börja med var jag helt klar över att jag ville ha vita kantband, men när jag tog fram den vita jersyn jag hade visade det sig att elefanterna var inte vita, eller ja, det var de ju, men inte kritvita. Jag började fundera över alternativa färger, gult, orange, blått eller grönt, men fick inte riktigt till det. Sen kom jag på att jag fått en liten kartong med muddtyg från min mamma en gång för länge sen. Muddtyg som hon haft sen hon sydde kläder till oss barn och till waldorfdockorna hon också gjorde en gång i tiden. Fanns det inte något vitt däri? Jodå, där fanns det minsann två vita. Jag valde tillslut den minst vita, alltså den med mest gulbeige i sig. Det blev bra tycker jag, och tröjan fick den rena look jag var ute efter.
Nederdelen på tröjan valde jag att runda till lite för att det skulle bli lite roligare.
2 kommentarer:
Så fin, extra snyggt med rundad kant!
Tack! Och jag håller med om den rundade kanten, nackdelen är väl kanske att jag nu snöat in lite på den... =)
Skicka en kommentar