Orangea även denna gång. Jag gillar orange. Förutom att det är en protest mot de mörka och murriga färger jag ser i affärerna så är det faktiskt himla praktiskt med färgstarka kläder. Man har lättare att se småtrollen när de pinnar iväg på äventyr i ett obevakat ögonblick, och de händer rätt ofta här hemma.Material: Orange och klarblå bävernylon från Skroten i Kinna.
Mönster: Ursprungsmönstret är Skogshuggarbyxan i boken Sy till småbarnen av Anita Gunnars. Men jag har förändrat och förenklat en del. Resår uppe och nere, bort med fickorna.
Storlek: 86/92
3 kommentarer:
Ja med dom byxorna syns han på långt håll iaf :)
Bor du förresten nära skroten? Såg dina jeanstajts och har letat liknande tyg själv. Undrar om du skulle kunna tänka dig att åka och köpa nån meter åt mig och skicka isåfall?
Dessutom är dom där byxorna grymt bra att ha ute och dom passar lääääääääänge! :)
Snygga de blev. Har alltid undrat hur man får till sådana där knän. Gillar skarpt!
Skicka en kommentar