Det här är den andra tågbodyn jag syr. Jag har tidigare sytt en i det brun/orange tyget, men den har jag inte hunnit blogga om än. Men nu var det alltså dags för det blå/röda tyget. Jag var länge osäker på vilka tyger jag skulle kombinera, om jag enbart skulle ha tågtyget, eller om jag skulle ha något mer. Sen hittade jag ett randigt tyget och så blev det såhär:
Anledningen till att det blev gult längst ner (upp?) på flärpen mellan benen är att jag inte hade tillräckligt mycket tyg till att få ut hela bakstycket i ett stycke. Men istället för att skarva med samma tyg så gjorde jag skarvningen i samma tyg som kantbandet.De är sydda samtidigt, men jag gjorde lite olika när jag kantbandade dem. Kantbandet på den gröna sträckte jag lite mer när jag sydde på det. Det ledde till att jag flärpen mellan benen är lite mer bubblig på den bodyn jämfört med den andra.
Material: Vågade ränder i grönt, samt grön och turkos jersey från JNY-design. Blått nattågstyg från Jofotex, randig jersey från Skroten och gul jersey från Mjuka tyger.
Mönster: Ottobre 4/2004 fast rätt så modifierat. Storlek 86.
Lustigt: Jag oroade mig för att den blå tågbodyn skulle bli lite för "killig". Men idag när sonen hade på sig den till dagis envisades en av vikarierna med att hela tiden kalla honom för "henne" och "hon". Så tydligen är den mer unisex än vad jag trodde. Bra bra.
2 kommentarer:
Vad duktig du är! De blev jättefina, gillar särskilt den gröna. Här om dan på Åhléns såg jag bodys för vuxna, så the 80s är verkligen back! :)
Det här är en rolig variant av body och jag gillar verkligen dina ibland ganska vågade färgkombinationer!
Skicka en kommentar