torsdag 7 januari 2010

Nya, nästan likadana, byxor

Trots att Gud glömde de här byxorna(?), så blev jag väldigt nöjd med färgkombinationen. Så när sonen nu vuxit ur sina lila byxor var jag faktiskt så tråkig att jag fixade ett par nya, nästan likadana. Den här gången blev det utan mudd upptill. Jag tycker det är smidigare med resår, både när man syr och när man har på sig dem. Antagligen beror det på att jag inte har någon bra kvalitet på mudd, men resår funkar fint för mig.


Material: Lila velour och turkos muddväv. Båda från Myrins textil.

Storlek: 86+

Mönster: Ursprungligen ett möster på tights i strl 74 från boken Sy enkla barnkläder av Elmberg och Lidbeck. Men det är breddat och uppförstorat en massa gånger vid det här laget.

Positivt: Att jag får bloggat om dem. Kanske kommer jag igång med sybloggandet igen nu. (Och att det är snö ute så att med gott samvete kan strunta i att redigera mina bilder.)

Det är ju lite trist att börja blogga igen med ett par byxor jag redan sytt, men men så får det bli.