Jag har ju redan presenterat
tågbody nr 2, här kommer nu den första jag sydde i Jofotex nattågstyg. En brun/orange skapelse som också blev min premiär i att sy i jersey. Tidigare har jag bara sytt i interlock när det gäller töjbara tyger. Skillnaden var inte jättestor, men jag upptäckte att det var smart att minska pressarfotstrycket när jag sydde i jersey.
Material: Brunt
nattågstyg och orange jersey från
Jofotex.Mönster: Ursprungligen en tröja i Ottobre 4/2004 (modell 35), men jag gjorde om det till en body.
Storlek: stor 86:a eller liten 92:a. Men mönstret som är avritat är 86.
3 kommentarer:
Fin!
Jättefint! Skall försöka ta till mig tipset om pressarfotstrycket. Har inte heller sytt så mycket i jersey, fast kvaliteten är ju så skön. Övning ger färdighet tänker jag :-)
Tackar!
Javisst OttoPippi - det är verkligen skillnad på interlocken och jerseyn. Men interlock är rätt bra det också emellanåt.
Skicka en kommentar