onsdag 27 januari 2010

Tågbody nr 1

Jag har ju redan presenterat tågbody nr 2, här kommer nu den första jag sydde i Jofotex nattågstyg. En brun/orange skapelse som också blev min premiär i att sy i jersey. Tidigare har jag bara sytt i interlock när det gäller töjbara tyger. Skillnaden var inte jättestor, men jag upptäckte att det var smart att minska pressarfotstrycket när jag sydde i jersey.



Material: Brunt nattågstyg och orange jersey från Jofotex.

Mönster: Ursprungligen en tröja i Ottobre 4/2004 (modell 35), men jag gjorde om det till en body.

Storlek: stor 86:a eller liten 92:a. Men mönstret som är avritat är 86.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Fin!

OttoPippi sa...

Jättefint! Skall försöka ta till mig tipset om pressarfotstrycket. Har inte heller sytt så mycket i jersey, fast kvaliteten är ju så skön. Övning ger färdighet tänker jag :-)

Katharina sa...

Tackar!

Javisst OttoPippi - det är verkligen skillnad på interlocken och jerseyn. Men interlock är rätt bra det också emellanåt.