lördag 9 januari 2010

Djungeltights

Min första beställning från JNY-design var när djungeltyget kom. Jag blev lite småkär i trycket så snart jag såg det, och sonen är så förtjust i djur så det var liksom perfekt. Jag beställde både interlock och jersey, men jag har bara sytt i interlocken än så länge. Det har blivit ett par tights eller tighta mysbyxor i interlock hittills.


Efter jag hade klippt till delarna insåg jag att de blev lite för lika varandra. Byxbenen är ju i princip likadana. Så där lärde jag mig att man måste tänka till när man syr i tyg som har ett motiv på det här sättet. Jaja, det stör inte jättemycket, och sonen jag ju stenkoll på var apan är på både högra och vänstra benet. Det är ju positivt antar jag.

Material: Djungelinterlock från JNY-design. Turkos mudd från Myrins textil.

Mönster: Ottobre 4/2004, fast jag har lagt till muddar . Storlek 86.

Positivt: Att sonen gillar sina djungelbyxor skarpt.

Att tänka på: Tänk innan du klipper ut delarna i ett tyg som är motivmönstrat.

5 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Läckra tights! Bra att du tipsade om utläggningen av mönstret på tyget, det hade jag inte tänkt på. Fin blogg!

OttoPippi sa...

Ja visst är det lite lurigt att klippa ut i mönstrade tyger.... Man vill ju helst ha ett brokigt intryck i ett brokigt mönster s a s. Tycker också det kan vara knepigt med tex randiga trikåtyger som tänjer och sträcker sig precis som de vill.

Fast byxorna blev fina och det vitkigaste av allt är ju att sonen gillar dem :-)

Katharina sa...

OttoPippi: Precis - även om skaparen inte är 100% nöjd, så är användaren det, och det är väl det som räknas...

Pyssellycka: Tack!

Slow-Eva sa...

Vad fint! Och killen ser ut att rivas i dem vid disken :)

Helena sa...

Jättefina djunglisar:) Det där är knepigt...själv sydde jag nyligen ett nytt kuddfodral till ammningskudden hemma i ett totalt oregelbundet mönstrat tyg...det gäller verkligen att tänka till vad man vill ha med och var det ska sitta...eller så struntar man i det å så blir det ändå hur bra som helst:)