Köpte den här velouren i början av hösten när jag var på Skroten. Tänkte det skulle bli ett par byxor till sonen, men sen blev det liksom aldrig av. Men så nu tyckte jag minsann att det var dags. Plockade fram tyget och började klippa till. Sonen kommer förbi och undrar vad jag gör, "Gö du mamma?". Jag förklarar att jag ska sy byxor till honom, visar tyget och undrar om han tycker det är fint. Och jo, det gör han ju, "sy byxor till mig och till bebisen?". Tja, jag hade ju tyg över, och alla vettiga förlag han har gällande den kommande bebisen försöker jag ta vara på. Så nu blev det ett par byxor till bebisen också, och bebisens första hemmasydda plagg blir syskonmatchat. Där ser man, undrar om det är så det kommer se ut för syskonen här hemma... Vi får väl se helt enkelt.

Material: brun- och turkosrandig velour från Skroten, brun mudd från samma ställe.
Mönster 1: Ett väldigt förändrat Ottobre 1/2008, modell 19. Samma som här, fast med lite annan typ av ficka. Fickan går upp till midjeresåren, istället för att vara halvcirkelformade och börja och sluta i sidan.
Mönster 2: Egenritat utifrån byxor som sonen hade när han var liten.
Storlek: 98 resp 56.
Osäkerhetsaspekt: Inget av paren är provade (för det minsta paret kanske det inte är så konstigt), så vi får väl se hur de passar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar