Jag ska erkänna att jag satt länge och klurade på hur jag skulle få till det där med fickorna. Men till slut, efter mycket tankemöda fick jag till det. Och slutresultatet, vad gäller fickorna alltså, blev jag väldigt nöjd med.

Material: grön- och blårandig tjockare jersey(?) från Skroten, grå mudd från samma ställe.Mönster: Ett väldigt förändrat Ottobre 1/2008, modell 19. Samma som här och här faktiskt - fast med muddar nedtill, och en annan typ av ficka.
Storlek: 98.
Plus: Att fickorna blev så bra. Att jag tänkte rätt!
Minus: Är fortfarande inte helt övertygad om tygets förträfflighet. Antagligen för att byxorna är ganska svårmatchade i nuläget (tänk om jag hade förmågan att tänka i kollektioner, som Oh Yeah Baby lyckats så bra med). Sen kanske fickorna skulle varit lite mindre, men äsch, nu får man plats med massa grejer i fickan istället.
2 kommentarer:
Jag tackar för det fina berömmet! :-) Vad kul att du tycker så!
Och fickorna blev jättesnygga ju! Jag har bara gjort fickor en gång, vill gärna göra det mer men drar mig så för det...
Finns det något sådant som för stora fickor till en liten kille?
Så mycket fint du syr, hittade hit idag men kommer komma tillbaka många gånger!
Skicka en kommentar