tisdag 28 september 2010

Randiga mysbyxor

För något halvår sedan eller så köpte jag det randiga tyget. Visste inte riktigt vad det skulle bli av det, men hade nog tänkt mig något i tröjväg egentligen. Men inspirationen har liksom aldrig riktigt infunnit sig. I helgen som gick tog jag tag i det hela. Men det blev inte en tröja, det blev ett par byxor. För att bryta av allt det randiga kände jag att jag ville ha ett par fickor på, typ såna som Doris & Assar gör på sina byxor med fuskficka. Det är bara det att sonen nu blivit så stor att jag tror inte han skulle tolerera en fuskficka, om byxan ser ut att ha fickor, så borde det också finnas fickor där. Fickor som man kan fylla med alla möjliga spännande saker.

Jag ska erkänna att jag satt länge och klurade på hur jag skulle få till det där med fickorna. Men till slut, efter mycket tankemöda fick jag till det. Och slutresultatet, vad gäller fickorna alltså, blev jag väldigt nöjd med.
Material: grön- och blårandig tjockare jersey(?) från Skroten, grå mudd från samma ställe.

Mönster: Ett väldigt förändrat Ottobre 1/2008, modell 19. Samma som här och här faktiskt - fast med muddar nedtill, och en annan typ av ficka.

Storlek: 98.

Plus: Att fickorna blev så bra. Att jag tänkte rätt!

Minus: Är fortfarande inte helt övertygad om tygets förträfflighet. Antagligen för att byxorna är ganska svårmatchade i nuläget (tänk om jag hade förmågan att tänka i kollektioner, som Oh Yeah Baby lyckats så bra med). Sen kanske fickorna skulle varit lite mindre, men äsch, nu får man plats med massa grejer i fickan istället.

2 kommentarer:

OYB sa...

Jag tackar för det fina berömmet! :-) Vad kul att du tycker så!
Och fickorna blev jättesnygga ju! Jag har bara gjort fickor en gång, vill gärna göra det mer men drar mig så för det...

Katrin sa...

Finns det något sådant som för stora fickor till en liten kille?

Så mycket fint du syr, hittade hit idag men kommer komma tillbaka många gånger!