Plockade fram landskapstyget från Jofotex igen och tänkte sy ett par tights av det till sonen. Tights är bra så här års att ha under överdragsbyxor när man är ute, och det är ju väldigt mysigt inne. Allt frid och fröjd, men så fick jag för mig att de skulle bli för långa. Jag hade tidigare mätt mot de jeanstights jag sytt innan och konstaterat att med tanke på att jag skulle ha mudd på landskapstightsen också, så skulle de nog bli lite för långa om jag inte kortade av dem. Så jag gjorde ett klipp. Insåg när det var klippt att jag nog tagit lite för mycket. Sydde på muddarna, provade på sonen och konstarerade att de där 4-5 cm som jag klippte av gärna hade fått sitta kvar på tightsen. Då hade de blivit härligt pösiga. Nu blev de bara precis tillräckligt långa. Funderade ett tag på att sprätta loss mudden och sy på en längre, men orkade inte riktigt det. Jaja, han får väl ha dem så länge han kan. Men irriterande, det är det allt. Varför mätte jag inte? Varför klippte jag på känn? Jag antar att det är så här man lär sig, nu ska jag bara lyckas komma ihåg det till nästa gång jag har tänkt klippa på känn, och det är inte helt säkert att jag gör det. Har en förmåga att göra lite för mycket saker på känn...

Som synes är rosa en uppskattad färg här hemma för tillfället. När det dessutom kombineras med Bamse på något vis, då är lyckan total.
Material: landskapstyg från
Jofotex, röd mudd som jag inte minns var jag köpt.
Mönster: Lily leggings, Ottobre 6/2007 modell 28.
Storlek: 92. Fast lite korta.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar