Sonen hyser ett starkt motstånd mot det här med täcken. Förstår inte alls det sköna i att kura ihop sig under ett täcke, eller en filt för den delen. Täcken verkar bara vara en sak man använder för att bygga kojor med i hans värld. Och det är väl kanske ett användningsområde så gott som något, men i och med att han inte använder täcke på natten, som normala människor (läs jag och hans far) gör så blir det lite väl kallt nu när vintern gjort sitt intåg. Hans vanliga pyjamasar (som för det mesta består av ett par udda tights plus en udda tröja) har känts lite väl tunna de sista nätterna. Funderade på vad jag skulle använda för att sy en lite mer "vinterbonad" pyjamas åt honom - flanell, velour eller någon sorts ullvariant? Kunde inte riktigt bestämma mig, men så kom jag att tänka på girafftyget. Min mor köpte det åt mig på symässan i Borås tidigare i höstas, och jag har inte riktigt vetat vad jag ska sy av det. Nu blev det en pyjamas, och det passade det riktigt bra som.
Material: Är inte helt säker på vad för sorts tyg det är. Tycker mest det påminner om tunn collage. Men det är köpt på Mjuka tyger. Den bruna mudden vet jag faktiskt inte var jag köpt.
Mönster: Mina vanliga möster. Dvs tröjan är från Ottobre 4/2004 (modell 35) och byxorna är tightsen (modell 28) i Ottobre 6/2007.
Storlek: 92/98.
Plus: Pyjamasen är använd en natt och verkar både bekväm och den håller killen varm.
Minus: Halsringningen blev kanske lite vid. Eventuellt skulle mudden i halsen varit ändå lite mindre. Tycker det är så svårt med halsringningar - huvudet måste ju liksom komma igenom, men samtidigt vill jag inte ha för vida halsar heller.
1 kommentar:
Så fin! Ser mjuk och skön ut.
Halsringningar ÄR svårt! Tänker varenda gång att jag ska skriva ner hur bred/lång mudd jag använder, men inte då! Vad gäller din kommentar hos mig om passform på bäbisplaggen så håller jag med. Min största fasa är att kläderna jag syr sitter tokdåligt. Men jag jämför hela tiden mot köpta plagg som jag använde till makrillen när han var nyfödd och det ser än så länge ut att stämma ganska bra. Fast han var ganska kort och smal, så jag säger som du: bara man inte får en badboll den här gången :) Hojta om andan faller på och du vill ha mönster :)
Skicka en kommentar