Byxorna sydde jag för lite mer än ett år sedan. Hittade en bild som jag tydligen tog 2/11-2009:
Då alltså utan muddar. Linningen på byxorna är för övrigt sydd i brun velour, och givetvis är det resår däri.Nu ser byxorna ut så här. Ett år och två muddar senare:

Lite slitnare (främst i linningen), lite längre och framför allt smutsigare (eftersom jag valde att sätta på muddarna innan jag slängde dem i tvätten efter gårdagens användning - helt enligt tanken "gör jag det inte nu på en gång blir det inte gjort"). Som synes är muddarna i en något mörkare brun än linningen, men eftersom jag inte hade någon ljusare brun mudd så fick det bli såhär.
Att jämföra byxorna på de bägge bilderna är förövrigt inte så stor idé - ljusförhållandena är helt olika. Den första bilden är tagen i skenet av två starka halogenbygglampor (det var mitt under förra höstens renovering) och den andra bilden är tagen under vår köksbordslampa. Därmed inte sagt att byxorna inte har förlorat i lyster och färg, men jag undrar om de verkligen förändrats så mycket som det ser ut på bilderna.
2 kommentarer:
Vilka fina byxor. Kul med linning i kontrasterande färg sådär!
Vad är det för mönster? Himla fin modell var det iaf!
Nilla: Oj, mönster - hmm. Det är samma som på mina andra byxor. Och där har jag tydligen ursprungligen använt ett möster på tights i strl 74 från boken Sy enkla barnkläder av Elmberg och Lidbeck. Men det är breddat och uppförstorat en massa gånger vid det här laget.
Jag har lite svårt för det där med mönster. Klarar mig absolut inte utan, men gör om och breddar och smalnar av lite hipp som happ emellanåt.
Hmm. Ett dåligt svar. Jag antar att mitt svar får bli att jag har inget bra svar på det... =)
Skicka en kommentar