Sagt och gjort, jag bestämde mig för att använda mönstret från Ottobre 4/2004. Däremot tyckte jag inte alls om den stora flärpen (eller vad man nu ska kalla den) som man skulle vika upp mellan benen för att sedan knäppa högt uppe på magen. Så den kortade jag helt sonika av. Sen fanns det ingen knäppning uppe i halsen på den bodyn, utan det var en hel halslinning på den. Det kändes inte helt optimalt, så jag satte in en knäppning i skärningen mellan framdelen och vänsterärmen. Dessutom valde jag att sätta kantband på lite fler ställen än vad som var meningen enligt mönstret.
Har inte hunnit prova den på sonen sen den blev helt klar. Men han provade precis innan jag skulle sätta i knapparna, och den verkar helt OK. Enda kruxet är kanske att halslinningen är lite stor. Får kolla om det är så imorgon för nu har han precis somnat för kvällen.
Trädet på tröjan tryckte jag för ett tag sedan när jag skulle testa en screentrycksram. Väldigt enkelt gjort. Men när jag skulle provsy en body tänkte jag att då kan jag ju lika gärna använda det.Material: Brun interlock från mjukatyger.se och en gammal vit tröja.
Mönster: Ottobre 4/2004 fast rätt så modifierat. Storlek 68.
Positivt: Att jag klarade det! Att det blev så bra. Jag blev väldigt nöjd faktiskt för att vara första försöket. Nu är första gjort, och jag är sugen på att göra nästa!
5 kommentarer:
Wow, det blev ju en jättefin body!! Jag fick också värsta aha-upplevelsen när jag sytt min första... :-)
Mycket tjusig!
sååå fin!!den ser ekologisk ut!=0)
jag har inte vågat mig på body än. känns svååårt!
Allesammans: Tackar! =)
Syster Blå: Ta sats bara! Det är inte så svårt som det ser ut (eller känns). Jag var helt säkert på att det skulle vara i princip omöjligt, men se det var det inte. =)
jätte snyggt trädet ser jätte proffsigt ut, jag skulle oxå vilja våga sy en body men jag tror inte det kommer hända......
Skicka en kommentar