- sy i trikå (har i stort sett aldrig gjort det)
- sy en hel dress
- sy ärmar (har bara gjort det i dockkläder innan)
Eftersom den blev rätt enkel bestämde jag mig för att trycka någonting på den. Här använde jag en stämpel från Panduro, när jag väl hade stämplat dit flodhästen tyckte jag ändå att det var lite "fattigt" så jag bestämde mig för att trycka dit "flodhäst" på andra sidan. Det gick jättebra, tills jag kom till h:et. Mitt h blev mer som ett b, och helt plötsligt såg det ut att stå flodbäst istället. Jaja, en flodhäst måste väl vara flodbäst eller?
Mönster: från boken Sy till småbarnen av Anita Gunnars. Sybeskrivningen i boken tycker jag var lite svår att följa, men det kanske mest beror på att jag inte är så van.Material: en gammal tunika och en gammal top. Lite redo helt enkelt. Till muddarna använde jag dock grå muddväv från Myrins textil.
Storlek: mönstret säger 62/68, men vid den snabba provning jag gjorde på sonen innan knapparna var ditsatta kändes den snarare som en 68/74.
Positivt: att det blev rätt bra ändå, och att jag är nöjd med tanke på att det var första försöket med så mycket. Men det känns ändå bra att det är en pyamas.
Negativt: att jag inte riktigt fattade hur jag skulle sätta knapparna i grenen så att det skulle bli snyggt. Nu blev det lite konstigt, men det ser nog OK ut ändå. Att mallen läckte när jag tryckte h:et (fast lite roligt blev det ändå med flodbäst).
2 kommentarer:
Ser ju bra ut.
Jag tycker att det blev kul med "flodbäst". kanske den flodhästen är bäst i sin flod. :-)
Ge Fred en kram från mormor
åh, den blev ju jättefin
Skicka en kommentar