tisdag 4 november 2008

Kusinklänning igen

Här är lite annan gammal skåpmat. En klänning jag sydde till sonens kusin innan sonen var född. Då var jag glad att ha ett barn att sy åt, och nu när sonen finns är jag glad att ha en tjej att sy åt.

Det är samma mönster som de nysydda kusinklänningarna, men i en mindre storlek och i annat material.Blommorna på klänningen är såna där stryka-på-märken. De funkade väl inte jättebra med tvättmaskinen kan man väl säga, de trillade helt enkelt av. Nästa gång blir det egna applikationer eller märken som man kan sy fast.

5 kommentarer:

prickig design sa...

Denna va verkligen söt! Synd på märkena! Den är nog riktigt fin utan med. Användbar till mycket.

lilla hjärtat sa...

Håller med den här var verkligen söt. När jag använt mig av sådana märken har jag alltid sytt några stygn för att få det att hålla. De här märkena var kanske i minsta laget för att sys i. Kul att du kikade in hos mig, jag länkar till dig.

sygryn sa...

Hittade precis hit! Väldigt söt klänning, fin även utan blommor!

Katharina sa...

Roligt att ni hittat hit! =)

lilla hjärtat: ska tänka på det där med att sy några stygn i framtiden. strykklistret var inte riktigt så bra som man hade hoppats.

Anonym sa...

Hej.
Jag vill gärna ge dig en liten grej.
Titta in på min blogg och ta den med dig hit.
Hälsar jag från Bollebygd

Blogginlägget