För 16 dagar sedan kom Lillasyster till världen. En alldeles perfekt rundkindad liten tjej med ganska mycket mörkt hår på huvudet. Hon var 48 cm när hon föddes och har väl inte växt jättemycket på längden under de här första två veckorna. Byxorna är därmed lite stora, eller långa, och samma sak gäller för igelkottsbodyn, den är lite lång (men det syns ju inte på bilden). Men hon verkar hur som helst trivas i sina nya kläder, och vi trivs massor med att hon äntligen är här.Nu börjar det bubbla upp en massa idéer om vad jag vill sy till henne, så nu ska jag väl bara försöka hitta tiden också. Först ut blir nog en filt till bilbarnstolen, i samma stuk som de som Thea och Gekko sytt tidigare. Sen kanske något par hängslebyxor, och någon body. Men jag ska som sagt bara hitta tiden eller kanske bara prioritera sömnaden lite högre och stryktvätt och dammsugning lite lägre.
6 kommentarer:
Stort grattis! Vad fin hon var i sina kläder!
Grattis till tjejen!! Så söt hon är :) Har omställningen från tre till fyra gått bra? Och hur reagerade storebror? Här börjar jag bli lite smått nervös...
Det är väl nästan bra att kläderna är lite stora så här i början, de växer ju så himla fort att extra växtmån bara är en fördel.
Ska komma ihåg att lägga mönster som utlovat på brevlådan - det kommer ju hela tiden småsaker emellan ;)
Grattis till dottern! Fin tjej i fina kläder! :D
Grattis till lilla tjejen!
Grattis!! Vad fin hon är!
Håller med makrill om att det inte gör något att kläderna är stora i början för pyrena växer ju såå fort!
Grattis!! Hur söt är hon inte!?? Finfina kläder!! :-)
Skicka en kommentar