Ganska mjuk denim, som trots det är relativt tjock hittade jag i en tyghög härhemma. Kombinerade lite med trikå för att få en lite mer mjuk stil på det hela.

Material: blå mjuk denim från en stuvlåda på Skroten, grå mudd från samma ställe. Randig interlock från E-slöjd.Mönster: Ett väldigt förändrat Ottobre 1/2008, modell 19. Samma som här - fast med resår nedtill, och utan fickor bak.
Storlek: 92.
Plus: De funkar väldigt bra att både ha under regnbyxor, men står emot smuts- och fukt alldeles ypperligt också. Ett annat plus är väl att jag, precis som så många andra i sybloggsvärlden gått och drabbats av den stora tröttheten. Hur det kan vara ett plus? Tja, det beror ju faktiskt på en väldigt bra sak. Min inneboende är beräknad att titta ut i mitten av januari, så än är det en del tid kvar att fundera över småplagg som ska sys.
Minus: Jag drog lite för mycket i byxdelen när jag sydde fast midjemudden. Det ledde till att ena fickan är helt sträckt upptill, medan den andra inte är det. Jag märkte det först efter att jag hade stickat ner sömsmånen, och orkade inte sprätta. Ett plus i allt det är väl att det syns i stort sett inte när sonen har byxorna på sig.
4 kommentarer:
Fina!! Mysigt med detaljerna i randigt! Tycker det är så himla svårt att hitta denim "av den rätta sorten". Vet inte hur många gånger jag beställt denim via nätet och blivit besviken...
GRATTIS till bäbisen i magen!! Då har du förmodligen en ganska ordentlig mage nu - själv går jag och undrar när min ska dyka upp :)
Jättefina jeans! Härligt med de randiga fickorna!
Skitsnygga byxor!!!!
Och jättegrattis till den kommande bebben, är som sagt babyboom nu som det verkar! =)
Dom såg jättesköna ut! kan man ha såna som vuxen med??
Skicka en kommentar