söndag 28 mars 2010

Jeanstights eller tighta jeans

För ett tag sedan var jag på Skroten i Kinna för att pröva lyckan. Hittade bland annat det här tyget, tror att det är interlock, som jag inte kunde motstå. Mörkt denimfärgat - jätteläckert, och görskön kvalitet.

Hittills har det blivit två par tights eller tighta jeans, ett par till sonen och ett par till sonens kusin. För att förstärka jeanskänslan har jag sytt stickningar med orange tråd i sömmarna, det gjorde verkligen pricken över i.


Material: Denimblå interlock(?) från Skroten.

Mönster: Lily leggings, Ottobre 6/2007 modell 28.

Storlek: 92 respektive 110.

Nöjdhetsfaktor: Oförskämt hög.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Kanonbyxor!!!! På alla de sätt!! :-)

Nilla sa...

Vilka fina!! Snygga och bekväma!

Tack för din kommentar i bloggen. Jag har inte precis patent på idén så det är klart att du får härmas. Kul om du länkar förstås. :) Lycka till!

Ingrid sa...

Men jisses vad snygga! Vi (eller kanske snarare jag!) tänkte ta en sväng förbi Skroten på lördag. Har aldrig varit där och hoppas naturligtvis på att det är rena himmelriket...