lördag 13 februari 2010

Grön fordonströja

Idag var det sydag igen, härligt! Tre tröjor har legat tillklippta sen en tid, och idag blev nästan alla tre klara. Det som saknas på en av tröjorna är kantbandet i halsen, det kunde jag inte sätta dit eftersom jag inte hade någon bra tråd hemma.

Här är en av tröjorna som faktiskt blev klar idag:


En helt vanlig tröja i det gröna fina fordonstyget. Det är första gången jag syr tröjor utan öppning vid halsen till sonen, och jag var lite orolig för om den skulle gå över huvudet eller inte. Den går över, men det är inte helt utan protester från sonen. Men när tröjan väl är på är han mäkta imponerad över alla grävskopor, helikoptrar och andra fordon som pryder hans mage och armar. En sak jag skulle gjort annorlunda om jag hade sytt en till nu på en gång är att jag skulle sträckt kantbandet i halsen en aning. Det här kandbandet sträckte jag inte alls, vilket gör att halslinningen inte är lite lite stor när tröjan är på.

Material: Grön fordonsjersey och saffransgul jersey från mjukatyger.se.

Mönster: Ottobre 4/2004 (modell 35).

Storlek: 86.

Minus: Jag älskar utseendet på tyget, men är inte helt förtjust i att det är så väldigt tunt. Det känns ganska mycket tunnare än andra jersey, som nattågen eller jny-designs djungeljersey, men det kanske bara är jag.

Minus 2: Jag sydde fast storlekslappen fram! Helt galet. Den fick jag klippa bort, så det blev ingen storlekslapp i den här tröjan.

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Jag håller med om för och minus beträffande tyget. Underbart i sitt tryck om än någor tunnt, tunnare än något annan lycrajesey på marknaden. Trodde jag var ensam att tycke det. ;-)

od Andulky sa...

Superfin! Tycker också det är lite tunnt!

Lena sa...

Jättefin! älskar trycket.