onsdag 31 december 2008

Nya kunskaper

Jag ville lära mig något nytt. Jag ville lära mig att virka. Så jag bad min syster lära mig. Det urartade ganska fort. Jag var för ivrig, och helt plötsligt var det stickning jag lärde mig istället. Jag är inte helt säker på hur det gick till, men det spelar inte heller någon roll. Jag fick lära mig något nytt. Nu är första projektet klart. Det blev en mössa till sonen.
Mönster: mönsterlös. Men så är det ju bara resårstickning också. Två räta, två aviga.

Material: Garn från Järbo Garn. Sorten heter Raggi, men jag kommer inte ihåg vilket nummer det hade.

Storlek: Tillräckligt stor för att passa sonens huvud som är 44,5 cm i omkrets = 60 maskor. Jag stickade 15 cm (på höjden). Så här i efterhand inser jag att det inte skulle skadat om jag stickat två-tre varv till. Mössan passar nu, men hur länge till?

Positivt: Att den är stickad! Jag kan sticka!

Att tänka på till nästa gång: Sticka lite mer än du tror.

3 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Jättefint!
han är superläcker i sin nya mössa. :)
Krama honom från mig.

mustafa sa...

grattis till stickpremiären, fin mössa!

Katharina sa...

Tackar! =)