Mönster: mönsterlös. Men så är det ju bara resårstickning också. Två räta, två aviga.Material: Garn från Järbo Garn. Sorten heter Raggi, men jag kommer inte ihåg vilket nummer det hade.
Storlek: Tillräckligt stor för att passa sonens huvud som är 44,5 cm i omkrets = 60 maskor. Jag stickade 15 cm (på höjden). Så här i efterhand inser jag att det inte skulle skadat om jag stickat två-tre varv till. Mössan passar nu, men hur länge till?
Positivt: Att den är stickad! Jag kan sticka!
Att tänka på till nästa gång: Sticka lite mer än du tror.
3 kommentarer:
Jättefint!
han är superläcker i sin nya mössa. :)
Krama honom från mig.
grattis till stickpremiären, fin mössa!
Tackar! =)
Skicka en kommentar