torsdag 18 december 2008

Dags för mat

Sonen har börjat äta lite riktig mat och därmed uppstod behovet av haklappar, för även om det ännu så länge bara handlar om små mängder gröt och puréer så kladdar det. Har sedan tidigare en haklapp från Katvig, så jag kopierade helt enkelt denna modell. Dels för att den är helt OK, och dels för att jag skulle få tillfälle att testa att sy på kantband i trikå.

Nu gick väl det momentet sådär bra, men med tanke på att det var mitt första kantband i trikå så ska jag väl kanske vara nöjd ändå. För att förstå hur kag skulle göra så använde jag Theas eminenta tutorial. Suverän! Men jag skulle tro att jag behöver lite mer övning, resultatet blev rätt bubbligt. Vet inte riktigt varför, men haklappen fyller ju sin funktion ändå.

Mönster: Efterapning av en Katvig-haklapp.

Material: Interlock med bilar och brun interlock till kantband, båda från mjukatyger.se.

Positivt: Att jag har sytt mitt första kantband. Att haklappen kommer fylla sin funktion.

Att tänka på till nästa gång: Att sy ändå lite närmare innerkanten av kantbandet. Försöka komma på vad det var som gjorde att det blev så bubbligt.

3 kommentarer:

Lena sa...

Den blev väl jättebra! Kan tänka mig att det är pyssligt att sy på kantbandet, det är så småttigt och ska ju vara sträckt och sånt, hm tålamod tålamod. :) Har du sytt nån julklappsstrumpa till F då?

florin design sa...

Kul att hitta hit, ska se till att lägga in dig bland min länkar när jag får tid!

LilleBus sa...

Det blev väl jättebra! Och just kantband behöver man ju öva på en del tycker jag (har inte alls fått till det ännu).