tisdag 16 februari 2010

Gul t-shirt med djungelrymlingar

Eftersom det blir en del tunnare långärmade tröjor i jersey nuförtiden brukar jag vilja sätta på sonen en t-shirt under. Det har varit lite ont om t-shirtar i sonens låda, och min plan är att jag ska råda bot på det den närmaste tiden.

Igår blev ytterligare en t-shirt ihopsatt, en i gul jersey med gröna kantband. För att göra lite mer än "bara" en t-shirt den här gången gjorde jag två applikationer. Eller jag vet inte om jag kan säga att jag gjorde applikationerna, det enda jag gjorde var att klippa ut två bitar ur djungeltyget och sy på dem på bakstycke och en av ärmarna. Så det är ju inte applikationer i den bemärkelsen som andra gör applikationer. Jag använde Theas guide för hur man syr fast applikationer, och jag gillar resultatet. Möjligtvis kan jag känna mig lite elak som satte elefanten på baksidan av tröjan, nu ser ju inte sonen den så bra. Men men, han får väl hålla tillgodo med att titta på apan på ärmen.

Material: Saffransgul jersey från mjukatyger.se, djungel- och grön jersey från JNY-design. Totally stable och Vliesofix från Bibbi.

Mönster: Ottobre 4/2004 (modell 35).

Storlek: 86.

Minus: Kanske att jag valde att sätta elefanten bak, men jag är inte säker på om det är ett minus eller inte.

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Härlig idé! Nog är det applikationer alltid!